«Εμπορευματικό Κέντρο ΟΣΕ: Παραχώρηση με σκανδαλώδεις όρους, με παράλληλη θεσμοθέτηση των Ελεύθερων Οικονομικών Ζωνών, από την πίσω πόρτα…».








Το Σωματείο ¨Καλλιγαία¨ επιβεβαιώθηκε μια ημέρα μετά! Για την οικονομική  ανάλυση, στο αίτημα που κατέθεσε στον Δήμο Ασπροπύργου, για διεξαγωγή Τοπικού - Δημοτικού Δημοψηφίσματος,  υπ’ αρ. Πρωτ. 24292 /10-10-2018 .
Στο αίτημα για Δημοψήφισμα, το οποίο θα είναι και το πρώτο στην Ελλάδα, σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, ο οικονομολόγος – μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου μας, είχε αναφέρει τα εξής:
«…Κατά συνέπεια με το Ν. 4530/2018 επέρχεται μεταβολή της Βιομηχανικής Οργάνωσης των Logistics στον Ασπρόπυργο, στο Θριάσιο πεδίο και φυσικά στη χώρα. Και για να γίνει αντιληπτό τι σημαίνει «Βιομηχανική Οργάνωση μιας Αγοράς», εξηγούμε ότι με τον όρο αυτό εννοούμε τον Ανταγωνισμό. Τον τρόπο δηλαδή που έχουν λάβει θέση οι βιομηχανίες της συγκεκριμένης «αγοράς» ως προς τους καταναλωτές, αλλά και τους ανταγωνιστές τους. Ενώ το μοντέλο της ελεύθερης αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης προωθεί την αυτοδιόρθωσή της, προς όφελος των καταναλωτών, δια μέσου του ελευθέρου ανταγωνισμού, εδώ δεν έχουμε απλά μια κατηγορία ολιγοπωλίου, όπου λίγοι παίκτες ελέγχουν την αγορά, αλλά τη χειρότερη μορφή λειτουργίας της αγοράς, που είναι η θέσπιση Μονοπωλίου! Και μάλιστα του Φυσικού εκ του Νόμου Μονοπωλίου, με Εγγύηση του ίδιου του Δημοσίου χωρίς όρους ή περιορισμούς Διανομής του Αγαθού! Δηλαδή το δημόσιο με τον αντισυνταγματικό κατά την άποψή μας Νόμο 4530/2018, αφαιρεί υποχρεώσεις από τον Παραχωρησιούχο του Εμπορευματικού Κέντρου και του προσθέτει απίστευτα δυσανάλογα δικαιώματα χρήσης και εκμετάλλευσης έναντι των υπολοίπων παικτών της αγοράς.
 Αυτό, άμεσα και με την ισχύ της άνισης μεταχείρισης των ανταγωνιστών διαμορφώνει συνθήκες Αθέμιτου Ανταγωνισμού και συνθήκες σαφέστατου Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος. Ο Επενδυτής, δηλαδή, θα παράγει φθηνότερο προϊόν, με τη δυνατότητα παραγωγής όλου του ζητούμενου προϊόντος της αγοράς βυθίζοντας στην εξαθλίωση τις υπόλοιπες διαμετακομιστικές επιχειρήσεις Logistics που λειτουργούν δίπλα τους.  Επειδή όμως ο κάθε κλάδος της αγοράς δεν είναι ανεξάρτητος από  τους υπόλοιπος και η κυκλοφορία του χρήματος είναι θέμα που μας αφορά όλους οι υπόλοιποι θα αναγκαστούν είτε να νοικιάσουν αποθήκες μέσα στον ΟΣΕ με αποτέλεσμα να χάσουν το εισόδημά τους σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες αποθηκών στην περιοχή ή να αναγκασθούν να «διορθώσουν» προς τα κάτω τα ενοίκια έτσι ώστε να νομίσουν ότι ισοσκελίζουν την απόκλιση.
 Όμως μέσα στο διαμετακομιστικό κέντρο του ΟΣΕ θα λειτουργούν υπερμάρκετ, γυμναστήρια, καταλύματα ακόμα και μεταποίηση! Οπότε δεν θα μπορεί καμία επιχείρηση κανενός κλάδου να τους ανταγωνιστεί. Έτσι θα έχουμε ένα ΥΠΕΡ-MALL των LOGISTICS το οποίο θα υφαρπάζει το κέρδος των υπολοίπων Logistics, των μεταποιητικών επιχειρήσεων και βραχυπρόθεσμα όλου του Ασπρόπυργου. Ακόμη κι απ΄ τα γυμναστήρια και τα μίνι μάρκετ της περιοχής ή κι από τις επιχειρήσεις πώλησης γρήγορου φαγητού. Αυτό ορίζεται ως αναδιανομή κερδών, από τους Ασπροπυργιώτες προς το Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ, ως μηχανισμός φτωχοποίησης του πληθυσμού, αύξησης των χρεών και των κατασχέσεων, από το Δημόσιο, τις Τράπεζες και κοράκια της γης μας.
Είναι φανερό ότι το τοπικό Μικρο-ΑΕΠ της περιοχής μας θα συρρικνωθεί με ταυτόχρονη κατάρρευση των εσόδων του Δημοσίου των ιδιωτών ακόμη και του Δήμου Ασπροπύργου που δεν θα εισπράττει ούτε ένα ευρώ, για δημοτικά τέλη. Οπότε, φυσική συνέπεια θα είναι η έκρηξη της ανεργίας! Η αύξηση αυτών που ζητούν εργασία αλλά και η μείωση αυτών  που θα προσφέρουν θέσεις απασχόλησης, με φυσικό αποτέλεσμα τη συμπίεση των μισθών».
Αυτή ήταν η ανάλυσή μας… και χρειάστηκαν μόνο λίγες ώρες, μέχρι να επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις και οι φόβοι μας!
            Με Δελτίο Τύπου, λοιπόν, μια ημέρα αργότερα έρχεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία δεν έχει «νομική προσωπικότητα» και δεν ελέγχεται από κανένα…, σύμφωνα με το ΦΕΚ Α’94 της 27ης/05/2016 να ενισχύσει τους φόβους μας, μιας και από ότι μας ενημερώνει με το Δελτίο Τύπου της, έχει λάβει δυο πολύ σημαντικές αποφάσεις:
Η μια αφορά στη μεταβολή του καθεστώτος λειτουργίας της Τελωνειακής Αποθήκευσης και η άλλη στην αναμόρφωση του καθεστώτος των Ελευθέρων Ζωνών. 
Η μεταβολή του καθεστώτος της λειτουργίας της Τελωνειακής Αποθήκευσης έχει δυο άξονες.
Ο ένας είναι η μη καταβολή ΦΠΑ. Προφανώς για το εισαγόμενα αγαθά, τα οποία θα ενδοδιανέμονται μεσα στην Τελωνειακή Αποθήκη και στο πλαίσιο των Ελεύθερων Ζωνών προς Μεταποίηση. Ενώ ο άλλος είναι η υπαγωγή κάποιων  εγχώριων εμπορευμάτων σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης. Δηλαδή; Ούτε και αυτά θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ.
Το προβλέψαμε ότι υπάρχει  μεταβολή της Βιομηχανικής Οργάνωσης της Αγοράς των logistics. Δεν περιμέναμε όμως να υπάρχει τέτοια βίαιη μεταβολή της Βιομηχανικής Οργάνωσης της χώρας.
 Δηλαδή, ποια εγχώρια εμπορεύματα θα υπάγονται σε καθεστώς Τελωνειακής Αποθήκευσης; Αυτά τα οποία θα αποτελούν το τελικό προϊόν της μεταποίησης, που προβλέπουμε στο αίτημα για το Δημοψήφισμα, που επισυνάπτουμε παραπάνω!  Οι επιχειρήσεις, δηλαδή, οι οποίες θα βρίσκονται έξω από την περίφραξη της Τελωνειακής Αποθήκης και της Ελεύθερης  Ζώνης, η οποία κατά την γνώμη μας θα συνυπάρχει στο ίδιο εσωτερικό περιβάλλον μιας ενιαίας οντότητας, με διαφορετικά ονόματα διευθύνσεων, θα παράγουν ένα πολύ ακριβότερο παρόμοιο «ανταγωνιστικό» τελικό προϊόν, φορτωμένο με φόρους, τέλη και τον ΦΠΑ ολόκληρης της αλυσίδας παραγωγής του!
Συσχετίζουμε λοιπόν την αλλαγή προς όφελος του παραχωρησιούχου στη Σύμβαση για το Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ, στον Ασπρόπυργο, με το συγκεκριμένο Δελτίο Τύπου της ΑΑΔΕ. Διότι ο καταλληλότερος χώρος, αυτή τη στιγμή, για να επιτύχει τους σκοπούς τους οποίους αναφέρει η ΑΑΔΕ, την προσέλκυση διεθνών οικονομικών φορέων, είναι το υπό ανάπτυξη και λειτουργία Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ.  Για να έρθουν όμως να επενδύσουν οι διεθνείς οικονομικοί φορείς, ως γνωστόν, από τη σύγχρονη θεωρία της ελεύθερης αγοράς, θα πρέπει, ή να έχουν Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα, έναντι των άλλων παικτών της αγοράς,  ή η χώρα και αυτοί μαζί να διαθέτουν το Συγκριτικό Πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών. 
Το Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα το αναλύουμε παραπάνω, στο αίτημα για το Δημοψήφισμα, μαζί με τη διαδικασία της κατάκτησης της θέσης του Ηγέτη Κόστους, από τον Παραχωρησιούχο, έναντι των άλλων παικτών στην αγορά των Logistics. Το Συγκριτικό Πλεονέκτημα θεσμοθετείται παρακάτω από το Δελτίο Τύπου της ΑΑΔΕ, το οποίο αναφέρει ξεκάθαρα ότι, με τις ρυθμίσεις αυτές, ενισχύει το Συγκριτικό Πλεονέκτημα της χώρας στο διεθνές εμπόριο. Κατά συνέπεια, νομιμοποιείται, στη χώρα μας, η λειτουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, …από την πίσω πόρτα.
Όμως, οι διεθνείς οικονομικοί φορείς, ως κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, τείνουν να θέλουν να μετατρέψουν τη Βιομηχανική Οργάνωση μιας αγοράς, από τις συνθήκες του Τέλειου Ανταγωνισμού, στις διάφορες μορφές του Ολιγοπωλίου, και μετέπειτα στο Μονοπώλιο. Έρχεται λοιπόν η ΑΑΔΕ, στην ανακοίνωση – Δελτίο Τύπου της, και μας λέει ότι, θα θεσπίσει κάποια μορφή αξιολόγησης των φορέων εκείνων, που θα θελήσουν να ασκήσουν τη συνολική διαχείριση ή να εγκατασταθούν στην Ελεύθερη Ζώνη.  Κατά συνέπεια, δεν θα έχουμε ελεύθερη είσοδο και έξοδο, για όλες τις επιχειρήσεις, οι οποίες, όχι μόνο θα θελήσουν να ασκήσουν διαχείριση, αλλά ακόμα και να εγκατασταθούν στην Ελεύθερη Ζώνη!... Οπότε, τα «Αγαθά» Τελωνειακή Αποθήκη και Ελεύθερη Ζώνη, λειτουργούν ως ιδιωτικά αγαθά, διότι, είναι Ανταγωνιστικά ως προς την Κατανάλωση. Όποιος μπει μπήκε, δηλαδή, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα του Αποκλεισμού, από τη Χρήση, από αυτόν που παρέχει το «αγαθό» αυτό, προς αυτόν που το ζητάει.
Όπως φαίνεται, ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν νωρίτερα, με ένα νόμο, σε μια περιοχή,  επανέρχονται τώρα, με το πρόσχημα της δήθεν ανάπτυξης, να το δημιουργήσουν μέσα σε μια μεγάλη ιδιωτική επιχείρηση, την οποία, ας μην ξεχνάμε ότι την έχει δημιουργήσει ο Ελληνικός λαός, όπου η έκταση της θα είναι ικανοποιητική!
Γι΄ αυτό, θεωρούμε τη Σύμβαση παραχώρησης της ΕΡΓΟΣΕ και το παρακάτω Δελτίο Τύπου της ΑΑΔΕ,  μέρος του ίδιου σχεδίου.

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της ΑΑΔΕ

Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει προχωρήσει στην έκδοση δύο σημαντικών αποφάσεων, με τις οποίες προβλέπεται η λειτουργία καθεστώτος Τελωνειακής Αποθήκευσης και η αναμόρφωση του καθεστώτος των Ελευθέρων Ζωνών. Με τις αποφάσεις αυτές, θα δοθεί ώθηση στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και στην προσέλκυση διεθνών επιχειρηματικών φορέων, ενισχύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και - κατ΄ επέκταση - τη θέση της χώρας μας στο διεθνές εμπόριο.

Α. Καθεστώς Τελωνειακής Αποθήκευσης

Με την απόφαση αυτή, καθορίζεται διαδικασία απαλλαγής φόρου προστιθεμένης αξίας για:

 α. τη θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με ταυτόχρονη υπαγωγή σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης και
 β. την υπαγωγή εγχώριων εμπορευμάτων σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης.

Ειδικότερα, καθιερώνεται διαδικασία για τη συγκέντρωση εγχώριων εμπορευμάτων σε μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, χωρίς να υπάρχει ανάγκη ταμειακής εκροής για την καταβολή φορολογικών επιβαρύνσεων, με στόχο την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας και την ανταπόκριση στις ανάγκες της ναυτιλίας για άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πλοίων τους.

Επίσης, διευκολύνεται η συγκέντρωση εμπορευμάτων προερχόμενων από τρίτες χώρες μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων του εξωτερικού σε εγκεκριμένες αποθήκες στη χώρα μας, ώστε στη συνέχεια να τα διοχετεύουν στις αγορές της Ευρώπης και της Ανατολής, ενώ παράλληλα τονώνονται τα έσοδα της χώρας, αφού οι δασμολογικές επιβαρύνσεις θα καταβάλλονται κατά την είσοδό τους στη χώρα μας.

Επιπλέον, τα πρόσωπα, που διαχειρίζονται τους χώρους αποθήκευσης πρέπει κυρίως να πληρούν αυστηρά ευρωπαϊκά κριτήρια φερεγγυότητας, να συμμορφώνονται διαχρονικά με τις ισχύουσες διατάξεις της τελωνειακής και φορολογικής νομοθεσίας, να διαθέτουν πιστοληπτική ικανότητα, στοιχεία που τους καθιστούν εγκεκριμένους οικονομικούς φορείς, διασφαλίζοντας έτσι κατά τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα του δημοσίου και την αποφυγή καταστρατηγήσεων.

Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η πρόβλεψη για ηλεκτρονικοποίηση της όλης διαδικασίας που θα διευκολύνει τον έλεγχο αλλά και θα μειώσει το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων, με απώτερο στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου απλουστευμένες υπηρεσίες προς τον εμπορικό κόσμο.


Β. Καθεστώς Ελευθέρων Ζωνών.

Στοχεύοντας στην αναβάθμιση των Ελεύθερων Ζωνών στην Ελλάδα με σκοπό να αποτελέσουν κέντρα ανάπτυξης της οικονομικής δραστηριότητας, και επιχειρηματικότητας, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προχώρησε στην αναμόρφωση της ισχύουσας νομοθεσίας για την ίδρυση και λειτουργία τους, με την έκδοση της Απόφασης του Διοικητή ΑΑΔΕ.

Με την Απόφαση αυτή επιτυγχάνεται:

·         Η αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων και των υποχρεώσεων των εμπλεκομένων μερών, θέτοντας διακριτά το πλαίσιο, μέσα στο οποίο καθένας από τους μετέχοντες μπορεί να δραστηριοποιείται, είτε με την ιδιότητα του οικονομικού φορέα, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση της Ελεύθερης Ζώνης, είτε με την ιδιότητα της εγκατεστημένης εντός της Ελεύθερης Ζώνης επιχείρησης, είτε ως αρμόδια τελωνειακή αρχή της ΑΑΔΕ.

·         Η καθιέρωση ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος για την διεξαγωγή των τελωνειακών εργασιών που πραγματοποιούνται στην Ελεύθερη Ζώνη, ενώ παράλληλα παρέχεται στις επιχειρήσεις ο κατάλληλος χρόνος για την σταδιακή προσαρμογή τους στις υποχρεώσεις αυτές.

·         Η θέσπιση για πρώτη φορά της αξιολόγησης των οικονομιών φορέων που επιθυμούν να ασκήσουν την συνολική διαχείριση ή να εγκατασταθούν στην Ελεύθερη Ζώνη με κριτήρια όμοια με εκείνα που αξιολογείται η πλειοψηφία των επιχειρήσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ορίζονται με σαφήνεια από τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα και γενικότερα από Ενωσιακή τελωνειακή νομοθεσία (κριτήρια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα).

·         Η απλούστευση των τελωνειακών διαδικασιών, παρέχοντας την δυνατότητα τόσο στον φορέα διαχείρισης της Ελεύθερης Ζώνης, όσο και στις εγκατεστημένες εντός αυτής επιχειρήσεις, να μειώνουν σημαντικά τον χρόνο και το κόστος διεκπεραίωσης των τελωνειακών εργασιών καθιστώντας τις περισσότερο ανταγωνιστικές στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον.

·         Η καθιέρωση της άμεσης πρόσβασης των τελωνειακών αρχών στα μηχανογραφικά / λογιστικά συστήματα των επιχειρήσεων για την αποτελεσματική και έγκαιρη άσκηση του τελωνειακού ελέγχου.

Ουσιαστικά, διαμορφώνεται πλέον ένα νέο περιβάλλον λειτουργίας των Ελευθέρων Ζωνών στην Χώρα μας, ελκυστικό για την προσέλκυση επενδύσεων, το οποίο ικανοποιεί ταυτόχρονα δύο στόχους: Την απλοποίηση των διαδικασιών για τους οικονομικούς φορείς και την άσκηση του τελωνειακού ελέγχου με σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο.
                                                                                -------------------------

Μετά τιμής,
            Ο Γενικός Γραμματέας,                                                                                  Η Πρόεδρος,
              Ιωάννης Μποτζάκης                                                                                Ελένη Καραμπέρη
    Οικονομολόγος – Πτυχιούχος ΕΑΠ Πατρών                           Διπλωματούχος Αρχιτέκτων Μηχανικός 

 
Όλα τα ανωτέρω, λοιπόν, απαιτούν άμεση κινητοποίηση, περαιτέρω ανάλυση, διάλογο, ξεκάθαρες τοποθετήσεις και αποφάσεις. Πρωτίστως συνιστά αναγκαιότητα η ανάδειξή τους, από όλους τους «αρμόδιους», στη Βουλή, από τα ΜΜΕ και τους συλλογικούς φορείς του επιχειρείν. Αυτό αναμένει το Σωματείο μας και προς αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθεί, τις επόμενες ημέρες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΥΑ ΤΗΣ ΒΙΠΑΝΟΤ Α.Ε. ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΙΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ

ΣΧΕΔΙΑ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ: Η πολεοδόμηση, η ανάπτυξη και τα «χρυσά ραπανάκια» που γίναν κατασχέσεις σπιτιών…